woensdag 1 mei 2013

babycape





Een paar weken geleden is onze jongste dochter
nog even snel aan het haken geslagen
aan een leuk project:
een babycape.


Het moest snel gebeuren want onze 
derde dochter verwachtte 
al heel snel haar derde kindje.


Er kwam een heel mooi werkstuk
uit haar handen:






Een paar weken later, op 26 april j.l.
werden we verblijd met de geboorte
van ons 6e kleinkind, een jongen
die de naam Luuc ontving.



Hier ligt hij heerlijk warm in zijn cape:




Het patroon vonden we hier (klik)

Omdat er vraag was naar het Nederlandse patroon,
hebben we het origineel vertaald en plaatsen we het hier alsnog:


 Patroon baby cape


Deze cape is gemaakt van het garen Alaska van Katia.
Een goed alternatief voor het garen is Planet van Katia,
de cape wordt dan wat minder dik, en wat soepeler.
Het beste is om hier haaknaald 6 mm  bij te gebruiken.

Cape:
De patroonsteek is een veelvoud van 3 steken.

Tour 1: Haak 108 losse. (Eventueel meer of minder, naar gelang van gewenste grootte, 
maar zorg dat het aantal steken deelbaar is door drie.)
Tour 2: Haak 2 stokjes in de 3e losse vanaf de haaknaald. *Sla 2 lossen over, haak in de volgende losse 1 vaste en 2 stokjes*. Herhaal * - * Eindig de tour met het overslaan van 2 lossen en haak in de laatste losse 1 vaste. Haak 2 losse (staat gelijk aan een vaste), keer om. 
Tour 3:  Haak 2 stokjes in de eerste vaste. *Sla 2 stokjes over, haak 1 vaste en 2 stokjes in de volgende vaste*. Herhaal * - *, eindig met 1 vaste in de top van de keerlossen. Haak 2 lossen, keer om. Herhaal deze tour tot de gewenste maat. Hecht af.

Kap:
Tour 1 : Haak 4 lossen
Tour 2: Haak 2 stokjes in de 4e losse vanaf de haaknaald. Haak 3 lossen, keer om.
Tour 3: Haak 2 stokjes in het eerste stokje, 1 stokje in het volgende stokje, 3 stokjes in de top van de keerlossen. Haak 3 lossen, keer om.
Tour 4: Haak 1 stokje in het eerste stokje, een stokje in de volgende 5 stokjes, 2 stokjes in de top van de keerlossen. Haak 3 lossen, keer om.
Tour 5: Haak 2 stokjes in het eerste stokje, een stokje in elk volgend stokje tot de keerlossen, haak 3 stokjes in de top van de keerlossen, Haak 3 lossen, keer om.
Tour 6: Haak een stokje in het eerste stokje, een stokje in elk volgend stokje tot de keerlossen, haak 2 stokjes in de top van de keerlossen. Haak 3 lossen, keer om. Herhaal tour 5 & 6 tot je 48 stokjes hebt + de keerlossen. Haak 3 lossen, keer om.
Laatste tour: Haak 2 stokjes in het eerste stokje, *Sla 2 stokjes over, haak in het volgende stokje 1 vaste en 2 stokjes*. Herhaal van * - *, eindig met een vaste in de keerlossen. Hecht af.
Leg de kap met de goede kant boven, over een hoek van de deken. Haak tour 3 van de patroonsteek rondom de cape en haak de kap gelijk mee. Haak ook in elke hoek 1 vaste en 2 stokjes. 



Het patroon is van Lion Brand,
"Hooded Baby Blanket"





117 opmerkingen:

  1. Een prachtige kleinzoon in een prachtige cape!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met jullie prachtige kleinzoon Luuk, de cape is ook schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. feliessssssssssssssssssssssssss met luuc, wat een knapperd ♥ en wat een mooie bijzondere cape zeg
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, wat lief, gefeliciteerd en nummer 6, goh, wij wachten met spanning op nummertje 1 nog 7 weekjes ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zooo die is mooi geworden zeg!! ziet er heel schattig uit!
    En gefeliciteerd natuurlijk!

    Mariska
    www.gezelligaandehaak.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd met dit mooie kindje! En wat een prachtige omslagdoek zeg,complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hartelijk gefeliciteerd met je 6e kleinkind.Wat een schatje,alles goed met moeder en Luuc?Hij ligt in een mooie cape.Heel leuk.Lekker warm voor zo'n kleintje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben de lichtgrijze wol gebruikt en haaknaald 6 mm.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  9. Wat prachtig! Ik ben er gisteravond mee begonnen en de beschrijving is heel duidelijk. Bedankt daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben er ook aan begonnen, heb persoonlijk iets meer losse gemaakt, maar klopt mijn beredenering als ik zeg dat de lengte (qua afmeting) hetzelfde is als de breedte? Dat de doek in een ruit wordt gelegd en op de bovenste punt de kap wordt gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie cape en lijkt me een duidelijk patroon!
    Hoeveel bollen van Katia Alaska heb je hiervoor nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het hangt ook af van de gewenste grootte.
    Voor de afgebeelde cape zijn er 7 bollen gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Toen ik de babycape zag, was ik direct verkocht! Deze wil ik ook voor mijn - nog ongeboren - kindje hebben (begin februari uitgerekend). Helaas ben ik geen ster in haken, maar mijn schoonmoeder is dat wel. Zij wilt hem voor mij maken, maar stelde mij de vraag welke dikte van garen gebruikt werd? De haaknaald is 6mm las ik in een eerder bericht, klopt dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat voor garen is dit? Katoen of acryl?
    Dank je wel voor het patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een geweldig mooi kindje in een prachtige cape! Precies wat ik zocht om te gaan maken (de cape, niet het kindje;) ). En mijn vraag over de hoeveelheid garen is in de reacties al beantwoord zie ik, dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze cape gisteren af gekregen, bedankt voor het duidelijke patroon, met 3,5 gehaakt, nu 2e begonnen met dikker garen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben ook begonnen,toen ik de cape zag,dacht ik die ga ik proberen te maken!Een heel leuk patroon,en mijn aankomende kleindochters komen in April/mei,het is een tweeling! Dus moet er twee maken haha....ik ga vanmiddag de wol kopen! Ik heb er zin in,bedankt voor het patroon! Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heeft U hier ook een breipatroon van?
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. aan het begin staat het patroon dat kan je selecteren en dan kopieeren en dan plakken en dan printen. Of over schrijven. Ik heb het over geschreven en ben er nu ook een Baby dekentje van aan het haken. Mijn man vind het een mooi patroon dat ik ook dus ga gebruiken voor een trui van hem. Dan brei ik als dat later klaar is alleen de boorden er aan. Dat vind ik mooier voor een man

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik heb er ook 2 gemaakt,en eindelijk klaar! Bedankt voor het leuke patroon,en nu even wassen en dan kan hij naar mijn dochter voor de tweeling!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik ben na het zien van deze cape meteen begonnen! Voor mijn schoonzus die een meisje verwacht eind augustus. Ik ben al een heel eind op weg, en hij wordt heel mooi! Bedankt voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dank je voor het delen.ik ben begonnen. Wat is een goede afmeting voor de cape?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuke badcape! Ik ben meteen begonnen met haken voor mijn pasgeboren dochtertje. Ik haak nog niet zolang maar dit patroon is heel duidelijk! Ik heb een klein vraagje: bij toer 3 staat: 'sla 2 stokjes over'. Wordt hier niet 2 lossen bedoeld?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gefeliciterd! Prachtige babycape! Bedankt voor het patroon! Heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Bedankt voor dit super leuke patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een hele mooie Cape. Ik ben gisteren begonnen voor ons kleintje dat we in november verwachten. Ik heb alleen een vraag. Hoe heb jij de kap aan de Cape vastgemaakt? Ik begrijp dat ik daarna een rand er langs maak met toer 3. Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Wendy, heb jij toevallig al een reactie gehad op je vraag van de muts van de cape of niet...? Ik zit namelijk ook met de muts te klungelen maar krijg geen antwoord :p
      Alvast bedankt

      Verwijderen
    2. Je legt je gehaakte driehoek, die je kap gaat vormen op รฉรฉn van de hoeken van je omslagdoek.
      Je haakt hem gelijk met het haken van je rand vast op die hoek. Dus je gaat daar i.p.v. door รฉรฉn laag te haken, op de plaats van de kap door twee lagen.

      Verwijderen
    3. Wat voor steek gebruik je daarvoor? Alleen met stokjes? Of alleen vasten?

      Verwijderen
  29. Wat een mooie cape zeg,Ik wil hem gaan maken voor een kraamcadeau, maar ik had ook even een vraag welke dikte haaknaald wordt hier voor gebruikt en hoeveel bollen wol (baby soft zeeman) gebruik ik. Alvast hartelijk bedankt. crea groet, Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoe kan het dat ik steeds minder steken over houd naarmate ik verder haak? Hij trekt daarom ook krom. Wat doe ik fout??? Ik sla steeds letterlijk 2 steken over. Of moet ik hiervoor wel lossen haken??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marie-Louise,
      'k ben ook net begonnen met deze cape te haken, maar:
      - Doe je de v en 2 st. wel in dezelfde steek?
      Je slaat namelijk 2 steken over en je haakt in de derde. Maar in de derde haak je 3 steken (1v + 1 st + 1st = weer 3). Maar goed laat ik 'm eerst zelf maar 's gaan proberen:)

      Verwijderen
  31. Wat een heerlijke omslagdoek heb ik met dit patroon gehaakt/bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooi patroon! wat zijn de afmetingen van de kap? Hij wordt bij mij wel erg groot als ik 48 st. aanhoud..

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Zo schattig!!!
    Hoeveel wol gebruik je hier nou voor? Ik wil in 1 keer genoeg aanschaffen zodat ik niet met kleurverschil zit straks...

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik zou deze cape graag met katoen willen haken of zou dat te zwaar worden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben bang dat dat inderdaad te zwaar wordt.
      Je kunt eventueel een menging van katoen en acryl gebruiken, b.v. Mississippi 3 van Katia.
      Houdt er wel rekening mee dat het patroon dan veel kleiner uitvalt, je moet het dus wel omrekenen.

      Verwijderen
    2. Hallo Elva, ik ben zelf ook van plan Mississippi te gaan gebruiken. Heb jij het ook gebruikt? Zo ja, hoeveel bollen heb jij nodig gehad? Een hoeveel losse heb jij als uitgangspunt genomen?

      Verwijderen
  38. Wauwwww ik ben zo weg vd cape (en de baby...hihi).....maar ik vind hem zo stug worden, gebruik stylecraft chuncky

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Goedendag,
    Klopt het dat de cape in het begin rond lijkt te gaan lopen, doordat de eerste rij losse minder ruimte inneemt dan de touren met stokjes erna? Of heb ik iets fout gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha vermoed dat ik het antwoord al weet! Gave cape! Ben benieuwd hoe hij gaat worden!

      Verwijderen
    2. Hier hetzelfde probleem, wat doe ik fout!?

      Verwijderen
    3. Waarschijnlijk heb je de lossen te vast gehaakt. Probeer het eens met een haaknaald die een maat groter is. Die moet je dan alleen gebruiken om de lossen te haken, de rest doe je dan met de haaknaald die je al gebruikte.

      Verwijderen
  40. Super leuke omslagdoek!
    Ik ga hem ook proberen te maken. Wel een vraagje. Waar laat je de touwtjes van het begin, het wisselen van een bol wol en het eind? Hoe kan je die het beste wegwerken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze kan je gewoon mee haken. Zorg dat ze lang genoeg zijn, zo'n 15cm. Dan weet je zeker dat ze goed vastzitten in je haakwerk. Succes!

      Verwijderen
  41. Dankjewel voor het patroon! Ik ben al een heel eind op weg en het wordt echt mooi! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hoihoi,

    Al twee keer gemaakt.... Echt super leuk om te doen. Zeker met minimaal twee kleuren.

    Dankjewel voor het dezel van dit top patroon.

    Thanks.
    Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hallo Nellie,
    Deze cape ziet er echt heel gaaf uit. Ik wil hem voor mijn nichtje haken met Paris van Drops, recycled denim.
    Nu heb ik 108 lossen gehaakt en kom ik uit op 70 cm. Dat lijkt me zo klein. Wat is ongeveer het formaat van de cape die jullie hebben gehaakt?
    Bijvoorbaat bedankt voor het antwoord.
    Met hartelijke groet,
    Fiet

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Sorry ik zie hierboven ergen 80x80 cm. Ik had een paar x gescrold, maar het niet gezien. Nu ineens wel. Excuses voor het ongemak.
    Fiet

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. wat een leuke cape.ik wil die gaan haken voor ons tweede kleinkindje ,dat verwacht wordt in Febr..
    wat is de afmeting? en valt hij ruim?
    groetjes leny

    BeantwoordenVerwijderen
  49. sorry ik zag het nu pas dat je de afmeting al gegeven had.dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Hallo, ben beginnend haakster en bezig met deze mooie cape. Ik twijfel alleen over รฉรฉn ding. Ben nu bezig met herhaling van toer drie en deze moet je beginnen in de eerste vaste....ik doe dit dus in de vaste waar ik de vorige toer mee geeindigd ben. Doe ik dit goed?
    Omdat mijn werk iets krom trek twijfel ik hier aan. Denk dat het komt door de lossen ketting te strak maar wil toch even zeker weten.
    Alvast bedankt voor u hulp en dit mooie patroon. Wordt voor onze eerste kleine.. .een meid.
    Groet Jacqueline uit zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Hoe breed en hoe lang moet de cape ongeveer zijn? ik haak hem met sparkle van de zeeman,en nld nr 3en half,4 kom er dus zo niet uit. Groetjes Olga Veenstra.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelf heb ik hem gehaakt zoals beschreven in het patroon met Katia Alaska en dan komt die qua breedte en lengte op zo'n 75 cm. Ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe strak dat u haakt. Dus het zal niet altijd precies 75 cm zijn.
      Succes met het haken, het is erg leuk om te doen en een erg duidelijk patroon vond ik zelf!

      Verwijderen
    2. Bedankt! ben al een aardig eind opweg, maar de volgende ga ik toch echt met ander garen haken.

      Verwijderen
  52. Ik heb hem gemaakt en hij is erg mooi geworden, te bewonderen op mijn facebook. bedankt voor het leuke patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Hallo, nu ik zelf een kindje verwacht dacht ik, het ideale moment om nog eens te haken. Nu ik doe alles volgens het patroon, maar mijn haakwerkje zier er alles behalve uit zoals op de foto.
    Kan iemand mij zeggen wat ik verkeerd doe?
    Ook die dat mooie bolletjespatroon kan ik maar niet bekomen.
    Alvast bedankt voor de hulp!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ik heb inmiddels de kap en de ruit helemaal af! Ik begrijp alleen niet goed hoe ik de rand erom moet haken. Aan de bovenkant kan ik het steken patroon goed zien, maar aan de zijkante en onderkant zie ik geen stokjes... Hoe werkt dit, waar moet ik insteken?

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Ik heb inmiddels de kap en de ruit helemaal af! Ik begrijp alleen niet goed hoe ik de rand erom moet haken. Aan de bovenkant kan ik het steken patroon goed zien, maar aan de zijkante en onderkant zie ik geen stokjes... Hoe werkt dit, waar moet ik insteken?

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Super bedankt voor het patroon.
    Heb er 2 klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Super bedankt voor het patroon.
    Heb er 2 klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Hallo,heb er 1 gehaakt voor mijn kleindochter ,die nu 3 weekjes oud is,nu beginnen met de 2de voor mijn volgende kleinkindje,weet nog niet wat het wordt,dus haak nu een witte ook met Maya van de Wibra,heerlijk garen om mee te haken.
    Ben erg blij met het patroon,dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. ik heb de eerste klaar, en wol voor een 2e is gekocht. wat super dat je het patroon wil delen....

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Hartelijk bedankt voor het schattige patroon heb de eerste klaar !

    BeantwoordenVerwijderen
  61. hallo als ik hem ook met plannet van katia wil maken 8 bollen en haaknaald 6

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Dank voor mooie duidelijke patroon, het is mijn eerste haakwerk en het lukt prima. Heb je misschien ook een haakpatroon voor een kruikenzak die hier bij past. Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Ben nu met de tweede cape bezig en nu in de kleur grijs die jullie gebruikt hebben. Mijn dochter vond die mooi. De andere was in het wit en die wordt veelvuldig gebruikt.
    En een schoonzus van mijn dochter wil er ook รฉรฉn dus het patroon wordt goed gebruikt. Bedankt daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Hallo, ik weet niet of er nog op gereageerd word.. Maar ik zit voorbij toer 3, moet ik elke keer wanneer ik hem om draai(na de 2 losse) 2 stokjes in de eerste vaste doen ?
    Ik heb dit namelijk niet gedaan en ik deed niet tellen en miste op een gegeven moment stuk of 9 lusjes.. ( ik ben pas begonnen dus waarschijnlijk snap ik het nog niet goed..)

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Wat betreft de patroon voor de kap:is het 48 stokjes inclusief de 2 stokjes in de keerlossen of is het 48 stokjes en daarnaast nog de 2 stokjes in de keerlossen?

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Ik heb 108 losse gedaan maar het deken is 95 bij 95 cm geworden. Helaas veels te groot. Volgende keer ga ik wat minder losse haken. Voor de rest is hij erg mooi geworden. Bedankt voor je patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Hallo,ik ben Hanneke en heb net mijn cape klaar en hij is heel leuk geworden. Ik heb dunne,rose baby wol gebruikt dus het steken aantal van het kapje klopte niet maar met wat aanpassingen ziet het er goed uit en ik heb het geheel afgewerkt met een picootje

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Hoi Anoniem, ik wil deze cape ook haken van katoen maar ik wil het als deken haken, valt het mee dat het zwaar is of is het te zwaar geworden als je met katoen haakt

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Goede morgen, ook ik ga deze mooie cape maken voor een baby, die eind oktober wordt geboren. Ik zie in de verschillende reacties dat er ongeveer 7 ร  8 bollen wordt gebruikt. Zijn dat bollen van 50 gram?

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Goede middag ,wat is de maat ongeveer zoals jullie hebben afgebeeld?
    dan heb ik vergelijk met hoe groot ik het moet maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Henny van Middendorp19 juni 2017 om 11:42

    Dank je wel voor het delen van deze cape. Prachtig patroon! Ik ben hem aan het haken voor baby's van tienermoeders in Zuid-Afrika. Een dekentje is daarvoor te groot, doordat de baby's in dozen liggen. Heb een roze met creme strepen en een creme met roze strepen. Hierna nog blauw met grijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Ik heb deze gemaakt voor mijn schoonzusje die en meisje verwachten. Ze was er superblij mee. Het lukt mij niet en een foto toe te voegen helaas

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Bedankt voor het delen van dit patroon, ik ga nu de derde cape haken.
    Mooi patroon en makkelijk te haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  74. hoeveel garen was u nodig voor deze prachtige omslagdoek
    ik heb 5 bollen van 280 meter perstuk voor haaknaald 4 denk dat ik met 5,5 of 6 zal haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  75. neem je ook een dikkere haaknaald dan je garen nodig heeft.
    Ik heb garen vergelijk baar met royal en coulour crafter is voor nld 4. zit 280 meter op een bol heb er 5 is dat genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Hallo. Mooie cape. Ik ben deze ook aan het haken. Nu heb ik de zijkanten breder dan het midden. Heb je enig idee wat ik veekeerd doe. Verder is de uitleg duidelijk. Djw voor patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Ziet er mooi uit,nog gefeliciteerd met de geboorte van u kleinzoon

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Ik vind het ook lastig de cap op de cape mee te haken, misschien eerst de cap op de cape met een naald vastmaken? Graag advies. Verder wordt ie prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Erg leuk om te maken. Het is wel lastig. Ben er aan begonnen maar heb wel even hulp gehad

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Wow, super bedankt voor je cape patroon. Heb vorige week een roze gemaakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Erg mooie cape hoor! Staat op mijn planning om er binnenkort aan te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Ik ben aan deze mooie cape begonnen.Heerlijk om te haken dit patroon.Is voor ons kleinkind dat we volgend jaar mei verwachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  83. als ik een proeflapje van 10 x 10 cm wil haken ..op hoeveel steken moet ik dan rekenen?
    Omdat ik mooi garen het gekregen maar niet het merk waarmee je aan de slag bent gegaan vind ik het wel zo slim om eerst een proeflapje te maken zodat ik weet hoeveel steken te gebruiken voor de juiste maat.

    BeantwoordenVerwijderen
  84. Bedankt voor het mooie patroon ik heb met royal een witte gehaakt op haaknaald 6
    Zie mijn instagram monique.haakt
    ๐Ÿ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen
  85. 8,5 jaar later nog steeds een leuk patroon. Ik ben er nu mee begonnen en gebruik DROPS Paris Uni Colour. Ik haak met haaknaald 5,5 (geen 6 in huis) en denk dat ik het ga reden met 9รก10 bollen. Fijn projectje dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Ik heb deze prachtige babycape net voor de 3e keer gemaakt.
    5 jaar geleden, de eerste, voor mijn kleinzoon, 2 jaar later voor mijn kleindochter. Nr.3 ligt nu te wachten op mijn 3e kleinkindje die in augustus verwacht wordt :)
    Bedankt voor dit prachtige patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  87. Ik heb de babycape voor t eerst gemaakt lekker haakpatroontje bedankt voor t patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Ik ben er druk mee aan het haken nuismijn vraag wat zijn de matenvande kap

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Heel mooi maar hoeveel bollen heb je nodig?

    BeantwoordenVerwijderen