dinsdag 15 december 2015

Kersthaaksels



Het duurt niet zo lang meer voor het Kerst is.
Op internet vond ik wat haakseltjes
die je nog net voor die tijd kunt maken


Als eerste haakte ik een 
boompje dat al enige tijd
de ronde doet op Internet:



Je kunt het naar eigen idee leuk opsieren.
Het patroontje vind je hier.






Verder maakte ik een paar ienieminiewantjes van katoen.


Het originele patroon is bestemd voor Bravo, maar ik vond
het wel grappig om ze nog wat kleiner te maken
door katoen te gebruiken.




Het patroon vind je hier.




Verder nog een leuk patroontje om een slinger van te maken.

Het patroontje vind je hier.




Ik heb de boompjes d.m.v. een zilverkleurig kraaltje vastgezet aan de,
 met zilverdraad gehaakte lijn.




Ondertussen is de 2e slinger in de maak:







Verder heb ik een eerder op dit blog geplaatst patroon
vereenvoudigd.
Omdat ik er heel veel vragen over kreeg
heb ik het patroon op een andere manier geschreven.

Het gaat om dit patroon.

Ondertussen maakte ik meteen maar een variatie op het patroon
door er een 'bont'randje om te haken.




Een lintje door de beide schoentjes en je hebt
een lief kraamcadeautje.




Deze schoentjes haakte ik met dubbele draad Colour Craft van Scheepjes.
De schoentjes vielen daardoor wat groter uit.
Het randje bont haakte ik met Katia Velours.
Om te voorkomen dat het kindje de schoentjes uittrapt, 
 kun je onder het omgeslagen bontrandje een draad van lossen
haken en door het haakwerk rijgen.
Aan de achterkant kun je het dan dichtstrikken (onder de omgeslagen
bontrand).













3 opmerkingen:

  1. Wauw !!! Wat een leuke creaties. Knap gedaan!
    Alvast dank voor de patroontjes!

    Groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige kersthaaksels! De slinger van kerstboompjes is ook erg leuk geworden!
    Alvast een fijne kerst!

    Daphne | Haak & Maak

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattige babyschoentjes! Ook de olifanten rammelaar vind ik erg lief. Is daar ergens een patroon van te vinden?
    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen